تاریخ بروزرسانی:

بانک‌ها و شرکت‌های دولتی جهت تجهیزمنابع مالی صندوق پژوهش و فناوری استان مشارکت کنند

بانک‌ها و شرکت‌های دولتی جهت تجهیزمنابع مالی صندوق پژوهش و فناوری استان مشارکت کنند

 

بانک‌ها و شرکت‌های دولتی جهت تجهیزمنابع مالی صندوق پژوهش و فناوری استان مشارکت کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، علی درویشی رئیس این سازمان در ارتباط با تجهیز منابع مالی صندوق پژوهش و فناوری استان دردومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کردند.

وی در ادامه افزود:

 براساس مصوبه هیات محترم وزیران که در سال 1399 ابلاغ شده وظایفی از جمله مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی مراکز نوآوری و شتابدهی و شرکت‌های پژوهشی، فناوری و دانش‌بنیان و شرکت‌های تخصصی برای صندوق های پژوهش و فناوری مشخص نموده است و با توجه به اینکه استان بوشهر در حوزه های مختلف صنعتی به خصوص نفت و گاز ، شیلات و بازرگانی پتانسیل های بسیاری دارد. بنابراین ضروری است، منابع مالی مورد نیاز و آماده سازی بسترهای مناسب برای استفاده از توان شرکت های دانش بنیان باید از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان تامین شود که در صورت تحقق این موضوع، جهش های بزرگی در حوزه های اشتغال، خنثی سازی تحریم ها و خلق ثروت صورت خواهد پذیرد.

 آقای علی درویشی در پایان نیز خاطر نشان کرد:

نظام بانکی در اقتصاد کشور مسئولیت بسیار سنگینی داشته و یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصادی کشور محسوب می شود. که تجهیز منابع مالی همواره اصلی ترین وظیفه سیستم بانکی بوده است علاوه بر بانک ها، شرکت های دولتی مستقر در استان نیز بایستی در راستای تحقق این مهم همکاری نمایند.

 

 

حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر

 

کد خبر ۱۰۰۰۲۳

اخبار مرتبط