تاریخ بروزرسانی:

تسریع در تکمیل پروژه سد مخزنی خائیز در شهرستان تنگستان

تسریع در تکمیل پروژه سد مخزنی خائیز در شهرستان تنگستان

تسریع در تکمیل پروژه سد مخزنی خائیز در شهرستان تنگستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی طی بازدیدی که در روز سه شنبه اول مهر ماه از سد خائیز داشتند عنوان نمودند: در سال­ جاری مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار از محل بنده تبصره 5 قانون بودجه تامین که با تخصیص 100 درصدی جهت اختصاص به پروژه مذکور به شرکت آب منطقه ای استان بوشهر ابلاغ گردیده است.

علی درویشی در این بازدید که فرماندار شهرستان تنگستان و مدیرعامل آب منطقه ای نیز حضور داشتند عنوان نمودند: این پروژه یکی از مهمترین پروژه­ های مصوب سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان بوشهر می­باشد که در سال گذشته نیز 250 میلیارد ریال آن ابلاغ  و هزینه گردید. انتظار می­رود این پروژه نیز مانند سایر پروژه­های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان با پیگیری و نظارت دقیق دستگاه­ های اجرایی تا سال آینده به بهره­ برداری برسند.

وی در ادامه افزود: تا کنون حدود 800 میلیارد ریال از منابع عمومی برای شروع و تکمیل این پروژه تأمین و براساس برنامه­ ریزی­ های انجام شده با تکمیل و آبگیری و بهره­ برداری از این پروژه با حجم مخزن 15 میلیون متر مکعب، ضمن مهار روان آب­ها و سیلاب­ های فصلی، منبع آب پایدار جهت تامین و آبیاری بیش از 900 هکتار از اراضی و نخیلات شهرستان ایجاد می­گردد.

 

اخبار مرتبط