تاریخ بروزرسانی:

تشریح فرایند استخدام جديد ۴۰ هزار نفردر دستگاههای اجرایی وبرگزاری جشنواره شهيد رجايي

تشریح فرایند  استخدام جديد ۴۰ هزار نفردر دستگاههای اجرایی وبرگزاری جشنواره شهيد رجايي


تشریح فرایند استخدام جديد ۴۰ هزار نفردر دستگاههای اجرایی وبرگزاری جشنواره شهيد رجايي
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر وبينار هم انديشي رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با سازمان مديريت و برنامه ريزي استانها برگزار شد
دروبينار هم‌انديشي با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور و مشارکت روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها مسائل اولويت‌داری همچون نحوه برگزاري جشنواره شهيد رجايي در استان‌ها، برگزاري هشتمين آزمون استخدامي فراگير، نحوه اعمال افزايش‌هاي حقوق كاركنان و بازنشستگان دستگاه‌هاي اجرايي مورد بحث قرار گرفت.
رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در این جلسه اظهار داشت: امسال به دليل شيوع ويروس كرونا، ستاد ملي مديريت و مقابله با كرونا برگزاري هرگونه همايش، گردهمايي و كنفرانس را ممنوع اعلام كرده است، طبعاً مراسم پاياني جشنواره شهيد رجايي را به صورتي كه سنوات قبل داشتيم، نخواهيم داشت اما امر ارزيابي عملكرد براساس شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي ابلاغ‌شده روند اجراي خود را طي خواهد كرد و دستگاه‌هاي برتر معرفي و قدرداني خواهند شد..
انصاري با اشاره به همسان‌سازي حقوق بازنشستگان، گفت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه كشور، درخصوص تأمين اعتبارات جديد براي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان با شاغلان اعلام آمادگي كرده است و اميدواريم بتوانيم براي بازنشستگان در سال جاري يك مرحله ديگر از همسان‌سازي را اجرا كنيم. طبعاً اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند نسبت به تأمين اعتبار كامل اقدام كند، همسان‌سازي به ميزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان انجام خواهد شد و در صورت عدم امكان تأمين اعتبار كامل، اين كار در دو مرحله شش‌ماهه دوم امسال و ابتداي سال آينده كامل خواهد شد.
معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با بيان اينكه در سال‌هاي فعاليت دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم تصميماتي كه براي افزايش حقوق گرفته شده است، در دو بخش بوده است، اظهار داشت: يكي افزايش سنواتي و متناسب با تورم، كه در سال ۹۲ ضريب ريالي كاركنان دولت ۱۰۰۶ بوده است و امسال اين ضريب به ۲۴۳۸ افزايش يافته است؛ يعني ۱۴۲درصد افزايش كه با ميزان افزايش تورمي كه مركز آمار در اين بازه زماني اعلام كرده است، برابري مي‌كند؛ يعني چيزي حدود ۱۴۲ درصد. يعني دولت مجموعاً توانسته است متناسب با نرخ تورم، ضريب ريالي را تغيير دهد.
رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با اشاره به برگزاري هشتمين آزمون فراگير استخدامي دستگاه‌هاي اجرايي، گفت: همكاران ما در معاونت سرمايه انساني تمامي كارهاي مقدماتي اين آزمون را به انجام رسانده‌اند، دستگاه‌هايي كه سهميه استخدامي دارند و توانسته‌‎اند درخصوص تأمين اعتبار با سازمان برنامه و بودجه كشور به توافق برسند، مشخص شده‌اند، توزيع سهميه‌هاي استاني انجام شده است و در اين آزمون حدود ۴۰ هزار نفر استخدام جديد خواهيم داشت. ما آمادگي داشتيم در مردادماه فرآيند ثبت نام در آزمون را آغاز كنيم اما به دليل همه‌گيري بيماري كويد ۱۹ و تأخير در برگزاري ساير آزمون‌ها، ثبت نام اين آزمون نيز از سوي سازمان سنجش آموزش كشور به اواخر مردادماه و اوايل شهريورماه موكول شده است. اميدواريم بتوانيم با رعايت كليه پروتكل‌هاي بهداشتي در نيمه دوم آبان‌ماه اين آزمون را برگزار كنيم.

اخبار مرتبط