تاریخ بروزرسانی:

کسب رتبه دوم استان بوشهر در استقرار چرخه بهره­ وری

کسب رتبه دوم استان بوشهر در استقرار چرخه بهره­ وری

کسب رتبه دوم استان بوشهر در استقرار چرخه بهره­ وری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر خبر داد:

استان بوشهر رتبه دوم استقرار چرخه بهره ­وری را در بین استان­های کشور کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر محسن پاپری زارعی گفت:  در نامه معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور به استانداران و گزارش ارسالی آن به معاون اول و دفتر رئیس جمهور محترم، در رتبه ­بندی استان­ها از لحاظ استقرار چرخه بهره ­وری در سال 1401 استان بوشهر بعد از استان زنجان در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

وی افزود: با درایت و تاکیدات استاندار محترم و همکاری کلیه دستگاه­های اجرایی استان، جلسات متعددی در سال 1401 با حضور ایشان برگزار کردید و تکالیف دستگاه­های اجرایی در حوزه بهره وری مشخص و مورد نظارت و پیگیری قرار گرفت. که این مهم منجر شد هم استان در جایگاه دوم قرار بگیرد هم عملکرد بهتری نسبت به سال قبل در این حوزه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اضافه کرد: بهبود بهره ­وری نقش بسیار مهمی در تحقق افزایش تولید و رشد اقتصادی دارد. با مجموعه اقدامات صورت پذیرفته، استان بوشهر یکی از با برنامه ­ترین استان­ها در حوزه استقرار و افزایش بهره ­وری در سال گذشته بوده و انشاالله با برنامه­ ریزی­ های صورت پذیرفته اقدامات اساسی­ تری در سال جاری در راستای تحقق شعار سال انجام خواهد گرفت.

پاپری زارعی اظهار داشت: بهره وری ازنظر مفهومی به معنای استفاده موثر وکارآمد از منابع در فرایند تولید است که مصادیق بهره­ وری به طور صریح و ضمنی در برنامه های توسعه اقتصادی مدنظر قرار گرفته است. همچنین با استقرار کامل چرخه بهره ­وری رشد اقتصادی که یکی از مهم­ترین اهداف کشور است محقق خواهد شد. رشد بهره­ وری عوامل با كاهش هزينه­ های توليد و درنتيجه افزايش ميزان توليد در اقتصاد، كاهش تورم راسبب خواهد شد.

اخبار مرتبط