تاریخ بروزرسانی:

۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بوشهر تامین شد

۲ هزار و ۷۲ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به بوشهر تامین شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر محسن پاپری زارعی  گفت: ۱۰۴ مصوبه اقتصادی رهاورد دور نخست آیت الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر بود که ۹۳ مورد با چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در مهر ماه ۱۴۰۰ مصوب و سپس ۱۱ متمم با ۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان اعتبارِ به آن افزوده شد.

 

وی افزود:  از مجموع این اعبتارات تاکنون ۲ هزار و ۷۲ میلیارد آن تامین و مابقی نیز به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط ابلاغ شده و در مسیر تخصیص قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اعلام کرد: مجموع سهم سازمان برنامه و بودجه کشور در تامین اعتبارات طرح‌ها و پروژه‌های مصوب ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت ۲ هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان بود که ۹۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان آن در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت و امسال نیز تا پایان آذر ماه ۶۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تامین و پرداخت شده است.

 

وی عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب برای پرداخت تسهیلات ازدواج، دستاورد این سفر برای استان بوشهر ۱۶ طرح اقتصادی و ۸۳ طرح عمرانی بود که با تخصیص اعتبارات مصوب تحول خوبی در رفع کمبودها و تکمیل طرح‌های برزمین مانده از سال‌های گذشته رخ می‌‍دهد.

پاپری زارعی ادامه داد: طرح‌های عمرانی که مصوبه سفر دریافت کردند به طور میانگین تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر با اشاره به برخی از این پروژه‌های عمرانی، گفت: در زمان حاضر سد خائیز با ۹۸ درصد، سد ذخیره‌ای اخند با ۹۵ درصد، سد باغان با ۶۰ درصد، فاضلاب گناوه و دیلم با ۹۰ درصد، سد دالکی ۴۶ درصد، ساختمان شبکه و زه‌کشی سد دالکی ۹۸ درصد و بزرگراه بوشهر به شیراز در قطعه کنار تخته –دالکی ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود: استخر دانش‌آموزی بوشهر و ایستگاه پمپاژ آب حاج مهدی از پروژه‌های عمرانی مصوب این دور از سفر هیات دولت بود که امسال به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط