تاریخ بروزرسانی:

بيانيه راهبرد مشارکت سازمان مديریت و برنامه ريزي استان بوشهر

بيانيه راهبرد مشارکت سازمان مديریت و برنامه ريزي استان بوشهر

ریاست جمهوری

سازمان برنامه بودجه کشور

سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان بوشهر

 

راهبرد مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان بوشهر

 

در راستای اجاری مفاد ماده «9» تصویب نامه شماره 1127128 تاریخ 28/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهار نظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرایندهای اداری»، راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرایندهای اداری سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان بوشهر به شرح زیر خواهد بود:

1- حتی المقدور پیش­نویس کلیه مقررات و لوایح خود اعم از بخشنامه ­ها، آیین نامه­ ها، دستورالعمل­ ها و ضوابط اجرایی را دست کم به مدت یک هفته از طریق درگاه الکترونیک سازمان در معرض اظهارنظر جوامع عمومی و تخصصی قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات نسبت به بررسی، اصلاح و سپس تصویب و ابلاغ اقدام خواهد شد.

 

2- با استفاده از بسترهای تعاملی زیر، زمینه لازم برای دریافت نظرات شهروندان برای کلیه رویدادها، فعالیت ها، گزارش ­ها و اخبار مرتبط فراهم شده و این نظرات توسط حوزه ریاست و روابط عمومی و با مشارکت واحدهای ذی ربط سازمان مورد بررسی و بهره­ برداری قرار می ­گیرد.

الف – وب سایت سازمان به نشانی : https://www.mpob.ir

ب – دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایت و نظرسنجی برای هر خدمت و فرایند از طریق تارنمای سازمان

ج – دریافت شکایت از طریق سامانه سامد به نشانی: http://111.ir

د – دریافت نظرات از طریق صندوق ارتباط مستقیم با رئیس سازمان به دو صورت:

     * صندوق فیزیکی: نصب شده در قسمت ورودی سازمان

* صندوق مجازی: قرارداده شده در صفحه اول تارنما

ه – دریافت شکایات از طریق ارتباط با بازرس سازمان در موارد گزارش وقوع فساد به دو صورت:

     * صندوق فیزیکی: نصب شده در قسمت ورودی سازمان

* صندوق مجازی: قرارداده شده در صفحه اول تارنما

 

3- عموم شهروندان امکان مشاهده و اظهارنظر درباره کلیه خدمات سازمان را از طریق تارنمای الکترونیکی خواهند داشت.

 

4- واحدهای ارائه دهنده خدمات مکلفند پس از دریافت شکایات از طریق میز خدمت و تخصیص کد رهگیری در کوتاه­ترین زمان ممکن (حداکثر طی مدت یک هفته) نسبت به ارسال پاسخ به حوزه ریاست و روابط عمومی اقدام نموده تا از آن طریق به شهروند مورد نظر منعکس شود. در مجموع روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نباید بیش از 10 روز کاری به طول بیانجامد. همچنین سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان بوشهر بر اساس آیین ­نامه اجرایی ماده 8 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خود را متعهد به پاسخگویی به شهروندان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می­داند.

 

5- شهروندان می­توانند از طریق شماره تلفن­های 31600100 – 077 از ساعت 8 الی 13 (داخلی 2 – واحد رسیدگی به شکایات) هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام نمایند.

 

علی درویشی

اخبار مرتبط