تاریخ بروزرسانی:

آبگیری سد خائیز تا پایان سال جاری / تزریق 600 میلیارد ریال منابع مالی

آبگیری سد خائیز تا پایان سال جاری / تزریق 600 میلیارد ریال منابع مالی

آبگیری سد خائیز تا پایان سال­ جاری / تزریق 600 میلیارد ریال منابع مالی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال­ جاری جهت تکمیل این پروژه در استان بوشهربا پیگیری انجام شده 600 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان بوشهر که در نخستین روز مهرماه از این پروژه بازدید داشت و 300 میلیارد نیز جهت این پروژه اختصاص یافته بود از تأمین 300 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این پروژه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه اشاره داشت : این پروژه یکی از مهمترین پروژه­­ های مصوب سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان بوشهر می­ باشد که در سال گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد ریال آن ابلاغ و هزینه گردید. انتظار می­رود این پروژه نیز مانند سایر پروژه­ های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان با پیگیری و نظارت دقیق دستگاه­ های اجرایی تا سال آینده به بهره­­برداری برسند.

علی درویشی در ادامه اظهار داشت: برای رفع مشکلات این پروژه و تقویت منابع مالی لازم برای تکمیل این پروژه در سال­ جاری در مجموع 600 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص می یابد تا زمینه لازم برای آبگیری این سد تا پایان سال­ جاری فرآهم گردد.

 دبیر شورای برنامه­ ریزی و توسعه استان در ادامه افزود : تا کنون حدود 1080 میلیارد ریال از منابع عمومی برای شروع و تکمیل این پروژه تأمین و براساس برنامه ­ریزی­ های انجام شده با تکمیل و آبگیری و بهره ­برداری از این پروژه با حجم مخزن ۱۵ میلیون متر مکعب، ضمن مهار روان آب ها و سیلاب­­ های فصلی، منبع آب پایدار جهت تأمین و آبیاری بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی و نخیلات شهرستان تنگستان ایجاد می­گردد.

 

اخبار مرتبط