تاریخ بروزرسانی:

ابلاغ ۷۲۹ میلیاردی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان بوشهر

ابلاغ ۷۲۹ میلیاردی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان بوشهر

ابلاغ ۷۲۹ میلیاردی برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان به نقل ازایسنا/بوشهر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر تامین اعتبار موردنیاز طرح‌های عمرانی گفت: در سال جاری تاکنون ۷۲۹ میلیارد تومان به منظور تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی ابلاغ شده است.

علی درویشی در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای والامقام دولت اظهار کرد: به منظور معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی، عملکرد ادارات بر مبنای ۷ محور و ۷۸۰ شاخص ارزیابی می‌شود که البته شاخص برای دستگاه‌ها متفاوت است و شامل مواردی چون اصلاح ساختار نظام اداری، توسعه دولت الکترونیک، افزایش بهره‌وری، مدیریت سرمایه انسانی و عملکرد و سرمایه اداری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ دستگاه در بخش‌های مختلف به عنوان دستگاه برتر معرفی شدند، افزود: با بررسی فعالیت‌ها و عملکردها بر اساس محورها و شاخص های تعیین شده، و همچنین میزان رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی دستگاه‌های برتر انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال گذشته بر مبنای قانون خدمات کشوری، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت و حقوق کارکنان و افراد شاغل به طور متوسط ۲ میلیون تومان افزایش یافت. در سال جاری نیز نشست‌های متعددی برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان، برگزار شده که با تامین بار مالی، در دو مرحله و از ابتدای شهریورماه قابل پرداخت است.

درویشی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: به منظور بهره‌برداری از ۳۷ پروژه عمرانی در استان بوشهر مبلغ ۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، همچنین یک سری طرح‌های اقتصادی که آمار و جزئیات آن را ستاد برگزاری هفته دولت اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۷۲۹ میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف برای تسریع در تکمیل طرح‌های عمرانی به استان بوشهر ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر اظهار کرد: از محل اعتبارات ملّی اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به تکمیل پروژه‌ها، در بخش‌های مختلف عمرانی مانند سدسازی، راه‌سازی، خط ریلی، فاضلاب و سایر طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر بیان کرد: دولت مکلف است بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، حداقل ۳۰ درصد آب آشامیدنی مناطق جنوب ایران را از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین کند. از طرفی افزایش برداشت بی‌رویه آب از دشت‌ها نیاز به ایجاد منابع آبی پایدار را در اولویت قرار داده است، لذا تامین آب از منابع غیر متعارف در دستور کار قرار گرفت و برای ترغیب سرمایه‌گذاران و تضمین بازگشت سرمایه آنها تامین منابع مالی آن در راستای خرید تضمینی آب توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به هزینه‌های بالای تامین آب از آب‌شیرین‌کن‌ها، اقدامات موثری به منظور اصلاح شبکه و کاهش هدررفت آب و توسعه شبکه آب شهری و روستایی انجام شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز منابع مالی آن به میزان ۵۸۰ میلیارد تومان را تامین کرده است.

علی درویشی افزود: با تامین منابع مالی لازم از اعتبارات استان، سدهای تنگ‌ارم در دشتستان، قیز قلعه و سنا در شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسیده و سد کلمه، خائیز و اخند عسلویه تا پایان سال آبگیری خواهد شد. علاوه بر اعتبارات فوق، اعتباراتی از ردیف‌های ملّی برای تکمیل پروژه‌های مختلف تامین شده و اقدامات لازم برای تامین مالی فاینانس سدهای دشت پلنگ، باغان و دالکی نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط