تاریخ بروزرسانی:

اختصاص 300 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به حوزه بهداشت ودرمان

اختصاص 300 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به حوزه بهداشت ودرمان

اختصاص 300 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به حوزه بهداشت ودرمان

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

 علی درویشی اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون از محل اعتبارات ابلاغی به استان بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است. وی با اشاره به اهمیت بهداشت در جامعه بیان داشت: می توان یکی از شاخص های اصلی توسعه در بخش های اجتماعی را تغییرات مثبت در وضعیت سلامت و بهداشت جامعه برشمرد که اختصاص بیشتر سهمی از درآمد خانوار به سلامت به جای صرف هزینه‌های گزاف درمان یکی از نتایج توسعه در این بخش می باشد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه افزودند: حساسیت این بخش در استان بوشهر با توجه به صرف هزینه درمان نسبتاً بالا نسبت به سایر استان‌های کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است به همین منظور با تأمین اعتبار لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی طرح های مهمی در سطح استان اجرایی و عملیاتی شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه بیشترین تلاش و تمرکز در استان بوشهر در زمینه توسعه زیر ساخت های درمانی بوده، اضافه نمود در زمینه تأمین نیروی متخصص، ایجاد فضا و تجهیزات درمانی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است. از سال ۹۲ تاکنون پروژه های متعددی جهت توسعه بیمارستان های موجود و ساخت بیمارستان های جدید عملیاتی گردیده است. پروژه های توسعه نیز در خصوص ساخت بخش های ویژه، سرطان، زایمان، کلینیک های تخصصی و اورژانس تامین اعتبار گردیده است.

 درویشی با اشاره به این مطلب که تعداد تخت های بیمارستانی از ۸۱۳ تخت به ۱۴۲۱تخت افزایش یافته است، از افتتاح قریب الوقوع بیمارستان شهدای هسته‌ای خبر داد و اشاره داشت با پیگیری‌های انجام شده عملیات مرکز درمان بیماری خاص نیز از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و پیگیری‌هایی نیز از ردیف های ملی برای تقویت پروژه‌های این بخش صورت گرفته که منجر به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان بودجه ۹۹ برای تکمیل بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا گردیده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در انتها با اشاره به برخی شاخص های این حوزه از جمله افتتاح ۲۱۳ پروژه بهداشت و درمان و اضافه شدن بیش از ۱۲۴ هزار متر مربع به فضای بهداشتی استان و کاهش عمر فضاهای موجود از ۲۳ سال به ۹سال افزودند : با تکمیل بیمارستان های در دست ساخت از جمله بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تعداد تخت‌های بیمارستانی به ۱۹۵۹ تخت افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط