تاریخ بروزرسانی:

اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار استان به حوزه ورزش از ابتدای سال 92 تاکنون

اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار استان به حوزه ورزش از ابتدای سال 92 تاکنون

اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار استان به حوزه ورزش از ابتدای سال 92 تاکنون

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری  استان به حوزه ورزش اختصاص یافته است.

علی درویشی اظهار داشت با اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش زمینه ارتقاء زیرساخت های این حوزه فراهم آمده و با بهره برداری از پروژه های متعدد فضاهای مناسبی در نقاط مختلف استان در اختیار ورزشکاران قرار گرفته است به گونه ای که در حال حاضر فضای ورزشی موجود استان متشکل از ۹۲ فضای ورزشی روباز شامل ۵۶ زمین چمن ورزشی شهری،۲۸ زمین چمن ورزشی روستایی و۸ زمین ورزشی تنیس و ساحلی وهمچنین ۱۴۷ فضای ورزشی سرپوشیده شامل ۵ استخر،۱۰ خوابگاه ورزشی، ۹۵ سالن ورزشی شهری و ۳۸سالن ورزشی روستایی میباشد، که در مجموع ظرفیتی معادل با ۱۳۵ هزار نفر از ورزشکاران سازمان یافته و غیر سازمان یافته در آن به فعالیت می پردازند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر افزودند با اختصاص اعتبارات استانی و سهم‌خواهی مناسب از ردیف‌های اعتباری ملی در تمامی شهرستان‌های استان زمینه شروع، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه های مهمی در بخش ورزش و فراهم شده که حاصل آن ارتقاء  شاخص‌های مهم این حوزه است.

ایشان در ادامه افزود با هزینه‌کرد این اعتبارات تمامی شهرستان‌ها از امکانات مناسب خوابگاهی برای ورزشکاران بهره مند شده و همچنین سرانه فضای ورزشی از 0/62 به 1/14 متر مربع افزایش یافته است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خاتمه عنوان نمودند با تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام در سال جاری نیز پروژه‌های متعددی تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

تکمیل سالن ورزشی دیلم، سالن ورزشی باغان، استخر اهرم، خوابگاه ورزشکاران خورموج، پیست تارتان برازجان، چمن مصنوعی بزرگ بادوله، چمن مصنوعی بزرگ بنک و چمن مصنوعی بزرگ ریز از جمله پروژه هایی هستند که از پیشرفت مناسبی برخوردارند و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط