تاریخ بروزرسانی:

قطار بودجه در ایستگاه چهلم، شش هزار و هشتصد میلیارد تومان سهم بوشهر از بودجه عمومی کشور

قطار بودجه در ایستگاه چهلم، شش هزار و هشتصد میلیارد تومان سهم بوشهر از بودجه عمومی کشور

قطار بودجه در ایستگاه چهلم، شش هزار و هشتصد میلیارد تومان سهم بوشهر از بودجه عمومی کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، علی درویشی اظهار داشت: فرایند بودجه کشورکه از نیمه تیرماه سالجاری آغاز شده بود پس از طی 40 مرحله دیروز دوازدهم اذرماه و دور روز قبل از پایان یافتن مهلت قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: از آغاز مرحله 21 که شامل تعیین ارقام اعتباری طرح های ملی استانها در دفاتر بخشی سازمان برنامه و بودجه می باشد تا نهایی شدن اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان در امور استان ها و مناطق و بارگزاری اطلاعات در سامانه جامع لایحه بودجه 1400 پیگیری های عمده ای صورت گرفته و در نهایت 68 هزار میلیارد ریال برای استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده درج شده شد. 65 درصد از این رقم در بخش هزینه ای و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت مصرف و 35 درصد مابقی نیز در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای صرف تکمیل طرح های عمرانی خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن اشاره به رویکرد های کلی دولت در لایحه بودجه 1400 در 6 محور عمده خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، تقویت و حمایت از تولید داخلی به منظور گسترش صادرات غیر نفتی، توسعه مشارکت بخش خصوصی در طرح های زیربنایی، مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، توجه به معیشت مردم با اولویت تامین کالاهای اساسی، تسریع در تکمیل طرح های عمرانی با اولویت مناطق محروم از هدف گذاری های عمده در لایحه بودجه سال آینده می باشد.

علی درویشی در ادامه افزود: در سال جاری سهم درآمدهای استانی از بودجه با رقم 51 هزار میلیارد ریال در مجموع 1670 هزار میلیارد ریال معادل 3 درصد بوده این در حالی است که با پیگیری انجام شده برای کاهش تعهدات استان در سال آینده این سهم به 2/7 درصد از 2120 هزار میلیارد ریال تنزل یافته است. درآمد پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده 58 هزار میلیارد ریال است. در صورتی که استان درآمد بیشتری نیز وصول نماید بخش قابل توجهی از آن در قالب ردیف مازاد درآمد به استان ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای راهبری و توسعه مدیریت استان بوشهر در ادامه افزود: اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی استانی از 3277 میلیارد ریال به 5098 میلیارد ریال رسیده و بالغ بر 55 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه استان در لایحه عنوان نمود: در سال جاری از ردیف های مندرج در جدول استانی قانون بودجه سال 1399 اعتباری معادل 7375 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته بود و این عدد با افزایش قابل ملاحضه ای معادل 237 درصد به 17980 میلیارد ریال رسیده است.

علی درویشی در پایان ضمن اشاره به افزایش اعتبار طرح های ملی مندرج در قانون بودجه سال جاری علاوه بر اعتبارات استانی، از همراهی استاندار  محترم، نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاههای اجرایی تقدیر نموده و اضافه نمود: اصحاب رسانه با انعکاس نیازمندی ها و حساسیت ها و دغدغه های مردم استان بر روی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها و انتظاراتی که ازمسئولان برای پیگیری تامین اعتبار آنها داشته اند نقش بسیار مهمی در این بین ایفا نموده اند.

اخبار مرتبط