تاریخ بروزرسانی:

تجلی عزم جهادی دولت ایران قوی در جبران عقب ماندگی‌های بوشهر

تجلی عزم جهادی دولت ایران قوی در جبران عقب ماندگی‌های بوشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان بوشهر به نقل از خبرگزاری ایرنا : امروز بطور دقیق یکسال از سفر رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم به استان بوشهر می گذرد، سفری که ۹۳ مصوبه با هشت هزارو ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات و ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای این استان به ارمغان آورد تا بخش زیادی از نیازهای زیرساختی ضروری توسعه و رونق اقتصادی منطقه را برطرف کند.

بوشهر تنها ۱.۴ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما ۷۰ درصد منابع گاز، ۲۵ درصد منابع نفت، نیمی از تولیدات پتروشیمی و افزون بر پنج میلیارد تن ذخایر معدنی را در خود جای داده و مبدا صادرات ۹۵ درصد از نفت کشور است که نقشی تاثیرگذار در اقتصاد کشور دارد.

در کنار این ظرفیت‌ها وجود ۶ میلیون اصله نخل و تولید ۱۷۰ هزار تن خرما (سومین استان تولید کننده خرما)، بزرگترین تولید کننده گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور ( ۶۰۰ هزارتن )، ۳۰ هزار تن طلای صورتی (نخستین تولید کننده میگوی پرورشی) قابلیت و  این استان ساحلی را برای توسعه و ایفای نقش بیشتر در اقتصاد کشور دوچندان می‌کند.

اما مردمان این استان ثروتمند که نقشی مهم در اقتصاد کشور دارد، همواره از ضعف در زیرساخت‌های اقتصادی و رفاهی گلایه مند بوده‌اند؛ متصل نبودن به شبکه ریلی، ضعف در زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای و بندری، فقر در بخش‌های تخصصی درمانی، آب آشامیدنی، کشاورزی و در بخش‌های ملوانی از جمله کاستی‌های این استان جنوبی است که با انجام ساعت‌ها کار کارشناسی تلاش شد این مشکلات ریز و درشت در قالب سفر هیات دولت مورد توجه قرار گیرد و برای برطرف کردن آنها گامی برداشته شود.

سفر بی تکلف و به دور از هرگونه تشریفات رئیس جمهور و هیات دولت در نخستین ماه‌های آغاز به کار دولت سیزدهم در ۱۶ مهر سال گذشته انجام شد و  حضور رئیس دولت مردمی ایران قوی در جمع های مختلف مردمی از جمله نخلداران، بازدید از پروژه های مختلف دور و نزدیک و تصویب مصوبه های تاثیرگذار براساس مطالبه‌های مردمی همه نشان داد  عزم دولت برای خدمت رسانی و برطرف کردن مشکلات مردم جزم است.

ششمین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم به استان بوشهر در سومین ماه تشکیل این دولت ثابت کرد آیت الله رئیسی پای وعده‌های خود به مردم این استان ایستاده تا مردم بوشهر را با عزم جهادی و انقلابی در برداشتن گام‌های اساسی برای گره گشایی از مشکلات و رسیدن به توسعه امیدوارتر کند.

آیت الله رئیسی در این سفر یک روزه در نشست صمیمی با نخلداران تنگستان، کارگران شرکت‌های کشتی سازی صدرا و شهید محلاتی و فعالان اقتصادی و بازرگانی استان بوشهر حضور یافت و ضمن شنیدن مشکلات آنان برای حل آنها و دیگر مسائل سد راه  توسعه و پیشرفت این استان قول مساعد داد.

در ششمین سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر ۹۳ تفاهم نامه در حوزه‎‌ های مختلف با اعتبار پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شامل اعتبارات ملی، تعهدات دستگاه‌های اجرایی و  سازمان‌هایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی این استان به تصویب رسید و برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافق‌نامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

از مجموع طرح‌‎های سفر استانی هیات دولت به بوشهر سهم حوزه‎‌های زیربنایی ۲۵، صنعت و معدن ۹، بهداشت و درمان ۶، حوزه فرهنگی و آموزشی ۱۲، حوزه رفاه اجتماعی ۱۳، نفت و انرژی ۹، آب، خاک و کشاورزی ۱۰ و حوزه اشتغال نیز  چهار طرح است.

اکنون پس از ۳۶۵ روز از سفر هیات دولت به استان بوشهر  از ۹۳ تفاهم نامه مصوب ۲۲ تفاهم نامه محقق شده، ۴۹ تفاهم نامه در دست اقدام و ۲۲ تفاهم نامه نیز در دست پیگیری است که با همت دولتمردان در مرحله اجرا قرار دارند.

به بیان محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از مجموع اعتبار سفر رئیس جمهور به این استان، تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب بودجه عمومی ۲هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان است که ازاین میزان یکهزار و ۱۳۴ میلیارد تومان مربوط به سال ۱۴۰۰ بود که تاکنون رقمی معادل یکهزار و ۲۵ میلیارد تومان بین ۷۱ پروژه مربوط به ۱۷ دستگاه تخصیص یافته است.

آنطوری که پاپری می‌گوید: از این محل اعتباری ۲۸۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳۲میلیارد تومان به جهاد کشاورزی، ۱۲۲میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب و ۱۰۹ میلیارد تومان نیز به سد سازی و تامین منابع آب تخصیص شده است.

افزون بر مصوبه های دولتی نهادهای وابسته به رهبر معظم انقلاب نیز در این سفر بیکار نبودند و ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعهد کرد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای طرح پرورش ماهی در قفس متقل شد که تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان از این تعهدات و ۲ میلیارد تومان از سقف تسهیلات تعهد خود را پرداخت کرده است.

همچنین بنیاد مستضعفان نیز در سفر هیات دولت به استان بوشهر ۱۱۵ میلیارد تومان متعهد و ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات داشته که تاکنون از رقم تعهد خود ۳۵ میلیارد تومان پرداخت کرده اما در زمینه تسهیلات تاکنون پرداختی نداشته است.

اختصاص این میزان اعتبار و تسهیلات با وجود محدودیت ها، شرایط اقتصادی و با توجه به اینکه برای سفر رئیس جمهور هیچ تعهد بودجه ای خاصی وجود ندارد و در لایحه بودجه همان سال اعتباری برای آن پیش بینی نشده کاری بسیار بزرگ و مهم از سوی دولت به شمار می رود که  موجب تحرک اساسی در بسیاری از پروژه‌های عمرانی، ایجاد اشتغال و به سرانجام رساندن پروژه‌ها می‌شود.

به گفته پاپری زارعی با وجود شرایط خاص درآمدی کشور، پرداخت چنین اعتباری در یک فاصله زمانی کوتاه، کاری بسیار مهم و سخت است اما این کار با عزم و اراده دولت جهادی و انقلابی با هدف ایجاد رونق و توسعه در استان بوشهر انجام شد.

تکمیل بیمارستان‌‎های نیمه تمام و مرکزهای بهداشتی و درمانی استان بوشهر، ورود بخش خصوصی و صندوق کارآفرینی امید به بخش اشتغال خرد، اختصاص سهمیه تسهیلات برای ازدواج جوانان از سوی بانک مرکزی، احداث سد، ایجاد راه دسترسی برای برخی از روستاها، اتصال راه‌آهن عسلویه- بوشهر- شیراز به خط ریلی سراسری و تکمیل پروژه‌‎های نیمه تمام، تامین ۱۵۰ هزار متر مکعب آب توسط نیروگاه اتمی بوشهر، اعلام آمادگی و پشتیبانی برای احداث ۱۱۳ هزار واحد مسکونی از جمله دستورات و مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

اختصاص ۱.۲ میلیارد دلار برای خروج راه آهن بوشهر از بن بست ۱۴ ساله

پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه به طول ۴۳۷ کیلومتر در ۱۱ قطعه از جمله مطالبات مهم و اساسی مردم این استان است که ۱۴ سال پیش شروع شد و در این سال‌ها تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت تا اینکه در ششمنین سفر هیات دولت به عنوان یکی از مطالبه های مردم این استان مطرح شد.

راه آهن زیر ساختی حیاتی است که پویایی اقتصادی این استان را ریل‌گذاری می‌کند و رونق را به بنادر آن باز می‌گرداند با این رویکرد عزم و اراده جدی دولت سیزدهم برای جهش در روند تکمیل راه‌آهن بوشهر- عسلویه – شیراز دلگرم کننده‌ترین خبری بود که رئیس جمهور ۱۶ مهرماه در ششمین سفر استانی خود به بوشهری‌ها داد.

براین اساس با تصمیم دولت سیزدهم، رئیس جمهور در سفر خود مصوب کرد که پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه از این حالت خارج شود و به این منظور ۲ فقره اعتبار ۲۰۰ میلیارد دلاری و یورویی در بوشهر و فارس از محل تهاتر نفتی مصوب کرد.

اما با توجه به مطالبه مردمی و ضرورت اجرای خط ریلی در استان بوشهر تلاش‌ دولتمردان دولت سیزدهم همچنان برای سرعت بخشی در اجرای این پروژه ادامه پیدا کرد؛ در همین ارتباط با تلاش رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و با موافقت رهبر معظم انقلاب مقرر شد تا چند پروژه ریلی مهم کشور که هم از نظر ملی با اهمیت است و هم ازنظر بین المللی ایران را به کشورهای پیرامونی وصل می‌کند از محل فروش نفت به طور مستقیم از سوی دولت پشتیبانی شود که پروژه ریلی شیراز – بوشهر – عسلویه از جمله این پروژه ها است.

براین اساس به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر رقم اعتباری ۲۰۰ میلیون دلار مصوب برای پروژه راه آهن بوشهر – شیراز از محل تهاتر نفت به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

به بیان پاپری مقرر شده است این اعتبار که ارزش ریالی آن از محل تهاتر نفت به طور تقریبی ۳۵ تا ۳۶ هزار میلیارد تومان است در مدت سه سال برای تکمیل خط راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه اختصاص یابد.

تخصیص یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای سرعت بخشی ساخت سد دالکی

سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب مورد نیاز ۲ میلیون اصله از نخیلات در سطح ۱۲هزار و ۷۵۰ هکتار از نخلستان‌های مناطق دالکی، دهقاید، وحدتیه و بخش سعدآباد دشتستان و بخشی از حقابه رودخانه حله تعریف شده است.

عملیات اجرایی سد دالکی به عنوان بزرگترین طرح توسعه منابع آب استان بوشهر در دی ماه  سال ۱۳۹۳ آغاز شد تا پایانی بر تشنگی نخیلات شهرستان دشتستان و چراغ امید زنده ماندن نخیلات در دل کشاورزان این منطقه روشن نگه داشته شود.

با توجه به خشکسالی‌ها و ضعیف شدن منابع آبی، سرعت بخشی در روند احداث سد دالکی همواره یکی از مطالبات به حق کشاورزان منطقه دشتستان است و این خواسته از نظر دولتمردان دولت سیزدهم دور نماند و به عنوان یکی از مصوبه‌های مهم سفر دولت به استان بوشهر مطرح شد که در گام نخست ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی به اجرای آن اختصاص یافت.

آنطور که احمد محمدی زاده استاندار بوشهر اعلام می‌کند با توجه به ضرورت و اهمیت اجرای سد دالکی با پیگیری‌های انجام شده برای سرعت بخشی در روند اجرای این سد، ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار (شامل ۳۶۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت و ۳۶۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این مصوبه افزوده شده) و رقم ریالی مصوبه سد دالکی به یکهزار و ۸۰ میلیارد تومان رسید.

به بیان محمدی زاده قرار است این مبلغ اعتباری در مدت سه سال هر سال ۳۶۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

 فاینانس خارجی؛ گامی برای به سرانجام رسیدن سد باغان 

عملیات اجرایی زیرساخت سد باغان از سال ۹۳ و بدنه آن از سال ۹۹ آغاز شد؛ این سد بتنی که ۳۲ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد، حجم آب تنظیمی آن ۱۶ میلیون مترمکعب و برای تامین آب آشامیدنی، صنعت، کشاورزی و حقابه زیست محیطی تعریف شده است؛ ارتفاع سیستم انحراف آب این سد شامل فرازبند، گالری انحراف و دایک جانبی به ۳۰ متر می‌رسد.

سد باغان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه منابع آب در جنوب استان بوشهر است و بر اساس برنامه ریزی‌ها قرار شده این سد گره از چالش آب کشاورزی، صنعت و نیاز آشامیدنی ۲ شهرستان دشتی و جم بگشاید؛ به نحوی که سهم آب کشاورزی از این سد حدود پنج میلیون مترمکعب، آشامیدنی ۲.۱ میلیون متر مکعب و صنعت ۶ میلیون مترمکعب در سال است.
با توجه به هزینه بالای احداث سد و اینکه اعتبارات عمرانی کفاف ساخت آنها را نمی‌داد  ۳۰ تا ۴۰ طرح اولویت دار از سوی وزارت نیرو برای فاینانس معرفی شد که در نهایت از این شمار پنج طرح انتخاب و از این شمار نیز تنها ۲ سد باغان و دشت پلنگ در استان بوشهر به مرحله فاینانس خارجی رسیدند.

پروژه سد باغان امروز دارای خط اعتباری فاینانس چین به مبلغ ۳۳۳ میلیون یوآن است که به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، در حالی که این سد در زمان تحویل ۳۴ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با پیگیری ها و مصوبه هیات دولت فاینانس آن قطعی شده و در حال پرداخت  است و کارمزد آن به مبلغ  ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و در حال پیگیری است.

به گفته پاپری همچنین در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان بوشهر ۲ درخواست در زمینه احداث سد دهرود که از مطالبات مغفول مانده سفر دولت به استان بوشهر بود و خط انتقال سد خائیز نیز مطرح و قرار شد این موضوع حل شود تا مردم شیرینی سفر رئیس جمهور به استان بوشهر را به طور واقعی بچشند و از برکات آن بهره مند شوند.

جان گرفتن پروژه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر از دستاوردهای دولت سیزدهم 

جان گرفتن پروژه منطقه ویژه اقتصای شمال استان بوشهر در شهرستان دیلم پس از گذشت بیش از یک دهه توقف، از دیگر رهاوردهای مهم ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر بود که نوید بخش اشتغال و رونق اقتصادی برای مردم این منطقه ساحلی است.

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم با رویکرد تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای  نگهبان در سال ۸۹ است که تا پیش از روی کارآمدن دولت سیزدهم به غیر از جانمایی و تعیین محدوده اقدامی مهم برای راه‌اندازی، تامین زیرساخت ها و فعال شدن آن نشده و بیش از یک دهه بلاتکلیف رها شده بود.

در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر تصویب شد و تا پایان سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تامین و عملیات اجرایی پروژه های زیرساختی این منطقه ویژه اقتصادی در تیرماه امسال آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد نفت، گاز و پتروشیمی بلحاظ  موقعیت مناسب آن از جمله نزدیک بودن به ساحل و  ظرفیت‌های نفت و گاز پیرامون آن، زمینه‌های لازم را برای حضور متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌کند و باعث ارزش افزوده و ایجاد اشتغال جوانان بومی خواهد شد.

با توجه به اینکه عمده صنایع استان بوشهر در مرکز و جنوب این استان متمرکز هستند مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه  تکمیل زیرساخت‌ها و بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان می تواند بر رونق اقتصادی در جای جای این استان تاثیر گذار باشد.

آنطور که پاپری می گوید: در زمان حاضر درصد بالایی از این مصوبه اجرایی شده و تلاش می شود منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر تا سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی در دولت سیزدهم 

ساخت آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی بوشهر را دولت دوازدهم درسال ۹۲ به مردم بوشهر وعده کرد، اما به رغم گذشت ۹ سال همچنان این وعده در حد قول ماند تا دولت سیزدهم در سفر سال گذشته خود به استان بوشهر این ماموریت به نیروگاه اتمی واگذار شد.

دستور و ماموریت ویژه رئیس جمهور به سازمان انرژی اتمی برخلاف تصور برخی‌ها تنها درحد یک خواسته نبود و مسئولان نیروگاه اتمی در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به مردم این استان از فردای آن روز به یاد ماندنی کار بررسی‌های خود را در قالب یک “دو ماراتن”در خصوص نحوه انجام کار و جانمایی اجرای پروژه آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی آغاز کردند.

بعد از پیگیری‌های انجام شده زمین مورد نیاز برای تاسیس این واحد آب شیرین کن به وسعت ۹ هکتار در اختیار قرار گرفت و عملیات اجرایی این پروژه در هفته دولت امسال با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد طراحی پیشرفته آن آغاز شد.

از ویژگی‌های زمین پروژه آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی نیروگاه بوشهر اتصال به شبکه توزیع است؛ در این آب شیرین کن به صورت مستقیم در هر ثانیه ۲.۵ تا ۳.۵  متر مکعب آب دریا قابل شیرین شدن و ظرفیت این طرح تا ۱۰۵ هزار متر مکعب در روز قابل توسعه است.

براساس برآورد سازمان انرژی اتمی یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه آب شیرین کن ۷۰ هزار مترمکعبی برای اجرای در مدت ۲ سال نیاز است که در زمان حاضر فرآیند تهیه نقشه‌ها و انتخاب پیمانکار انجام شده و مسیر اجرای پروژه در حال شتاب گیری است.

فعال شدن پروژه های بر زمین مانده در دولت سیزدهم

زرگراه بوشهر – شیراز  در محور دالکی به کُنارتخته یکی از پروژه های بسیار حیاتی و شاهراه اصلی ورود و خروج از مرکز کشور به استان بوشهر است؛ در شرایط حاضر، سالانه حداقل ۳۴ تا ۴۰ نفر در تصادفات جاده‌ای این محور کشته می‌شوند.

یکی از درخواست‌های استان بوشهر  که جزو مصوبات سفر نبود تکمیل ۲ قطعه پروژه بزرگراه بوشهر- شیراز در محور دالکی به کُنار تخته بود که پس از بازدید و بررسی معاون اجرایی رئیس جمهور، با وجود همه مشکلات و محدودیت های مالی موجود ۸۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.
احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این زمینه توضیح داد: براین اساس مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۱۰۰ میلیارد نیز از منابع استانی اختصاص یابد تا این پروژه شتاب گیرد و در سه سال آینده تکمیل شود.

استاندار بوشهر می‌گوید: تصمیم دولت انقلابی برای به سرانجام رساندن پروژه بزرگراه بوشهر – شیراز معضل تاریخی محور دالکی به کنار تخته را در این استان حل می‌کند.

بسیج تسهیلات برای بوشهر

دولت سیزدهم در کنار تفاهم نامه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی منعقد کرد برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال و تشویق جوانان به ازدواج تسهیلات ارزی و ریالی نیز برای استان بوشهر مصوب کرد.

که در همن ارتباط ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای رونق اقتصادی این استان مصوب شده است که قرار است ۱۷۰ میلیون دلار از این تسهیلات به پتروشیمی دنا عسلویه و ۷۵۰ میلیون دلار نیز برای جایگزینی شناورهای داخلی به جای شناورهای خارجی و یا با پرچم خارجی در مدت سه سال اختصاص یابد.

همچنین تصویب سه هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای استان بوشهر از جمله دیگر رهاوردهای دولت سیزدهم برای استان بوشهر بود که تاکنون یکهزار و ۴۶۶ میلیارد تومان آن پرداخت شده است از این مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به عنوان تسهیلات ازدواج برای جوانان پیش بینی شده که تاکنون یکهزار و ۸۶ میلیارد تومان یعنی ۲۲ درصد بیش از مبلغ مصوب پرداخت شده است و ۳۸۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات از سوی کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید و ستاد اجرای فرمان امام (ره) نیز پرداخت شده است.

علاوه براین یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات ریالی مصوب هیات دولت در استان بوشهر نیز برای شرکت پلیمر توسط وزارت صمت باید تامین اعتبار شود.

از نظر محسن پاپری زارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اجرای مصوبه های سفر دولت که حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی است تاثیری مهم بر رونق اقتصادی و تکمیل زیرساخت‌ها دارد و ایجاد اشتغال و روان سازی در امر سرمایه گذاری را به دنبال دارد.

او این را هم یادآور شد تلاش مدیریت ارشد استان بوشهر بر برطرف کردن مشکلات و برداشتن موانع موجود بر سر راه برخی از مصوبه ها است.

امروز پس از گذشت یک سال به بیان معاون اجرایی رئیس‌جمهور ۱۱۷ درصد اعتبارات مصوب سفر آیت‌الله رئیسی به بوشهر در سال ١۴٠٠ محقق شده و انتظار می رود با اجرایی شدن کل مصوبات سفر، کاهش بیکاری و توسعه رونق اقتصادی این استان رقم بخورد.

اخبار مرتبط