تاریخ بروزرسانی:

تشکیل اولین نشست شورای هماهنگی توسعه ی منطقه ای ۵ آمایشی کشور

تشکیل اولین نشست شورای هماهنگی توسعه ی منطقه ای ۵ آمایشی کشور

این نشست با حضور معاون امور آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداران و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و به میزبانی شیراز رقم خورد. در این نشست، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به عنوان رییس و احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به عنوان دبیر این شورا به مدت یکسال انتخاب شدند.

🔹اولین نشست شورای هماهنگی توسعه ی منطقه ی ۵ آمایشی کشور روز سه شنبه پنجم بهمن ماه سال ۱۴٠٠، با حضور آقای سعید وکیلی معاون امور آمایش سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، علی درویشی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر و علی شهابی نسب رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با حضور معاونین عمرانی استانداری های سه استان مذکور، مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری ها، رییس گروه آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونین برنامه ریزی و کارشناسان حوزه ی برنامه ریزی و آمایش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های یاد شده تشکیل گردید.

🔸به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ، هماهنگ نمودن اسناد آمایش استان ها در یک منطقه و هماهنگی و سازگار کردن اسناد آمایش استانی با سند ملی در راستای پیاده سازی اسناد آمایش استان و محور قرار دادن اسناد آمایش در تمام مراحل تصمیم گیری و اجرای طرح ها از مهمترین اهداف تشکیل این جلسات به صورت منطقه ای می باشد.

🔹در سند آمایش ملی علاوه بر طرح مباحث کلی توسعه سرزمینی، به نقش و اهمیت راهبردی استان ها، کلان شهرها و شهرهای سطح یک و شهرهای همکار نیز در راستای شکل بندی نظام فضایی مطلوب کشور در افق یاد شده تأکید شده است. 

🔹از مهمترین دستور کارهای این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، تعیین رییس و دبیر شورای هماهنگی منطقه ۵ آمایش کشور بود که “محمدهادی ایمانیه” استاندار فارس به عنوان رییس و “احمدعلی افکاری” رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به عنوان دبیر این شورا به مدت یکسال انتخاب شدند.

تشکیل کمیته های کاری مشترک برای بررسی و ارائه راه کارها برای رفع و کاهش تعارض های منطقه ای و شناسایی زمینه های مشترک منطقه ای برای ایجاد هم افزایی در سطح استان های منطقه از دیگر تصمیمات مهم این نشست بود. 

🔸از نکات برجسته ی این شورا می توان به پیشگامی استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد برای تشکیل شورای هماهنگی منطقه ۵ آمایش کشور اشاره کرد که تاکنون هیچ منطقه ای در کشور اقدامی انجام نداده است که این اتفاق مبارک می تواند سرآغازی برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر استان های یاد شده باشد.

🔹لازم به ذکر است، نشست بعدی این شورا به میزبانی استان بوشهر تشکیل خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط