تاریخ بروزرسانی:

حقوق کارکنان دولت در سال آینده به طور متوسط 10 درصد افزایش می یابد

حقوق کارکنان دولت در سال آینده به طور متوسط 10 درصد افزایش می یابد

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، آقای درویشی رئیس سازمان با اعلام این خبر افزود: در لایحه بودجه 1401، میزان افزایش حقوق کارکنان دولت به طور متوسط به میزان ده درصد (10%) افزایش خواهد بود و این افزایش به نحوی است که طبقه­ های پایین­ تر از افزایش بیشتری برخوردار خواهند شد.

درویشی بیان داشت: افزایش پیش ­بینی شده در لایحه بودجه 1401 شامل افزایش مبلغ ثابت 5338000 ریال معادل 1700 امتیاز به همراه سه درصد (3%) افزایش ضریب سالانه برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

رئیس سازمان همچنین افزود: مشمولین سایر نظام ­های پرداخت نیز از سهم افزایشی شبیه به قانون مدیریت خدمات کشوری بهره­ مند خواهند شد.

وی بیان داشت: پس از اعمال این ضرایب، حداقل حقوق نباید کمتر از 45000000 ریال باشد.

ایشان در خصوص بازنشستگان و وظیفه ­بگیران نیز همین افزایش میانگین ده‌درصدی را اعلام نمودند.

رئیس سازمان در ادامه افزود: سقف معافیت سالانه مالیاتی بر اساس لایحه بودجه سال 1401 مبلغ ششصد میلیون ریال می­ باشد.

ایشان با بیان اینکه پاداش پایان خدمت کارکنان دارای سی‌سال خدمت حداکثر 445000000 ریال خواهد بود، ادامه داد: به‌منظور شفاف‌سازی پرداخت ­ها، هرگونه پرداخت اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی) طی یک فیش و با اختصاص شناسه یکتای پرداخت، انجام خواهد شد.

رئیس سازمان در بخش دیگری از صحبت ­های خود افزود: آنچه در نظام پرداخت و ساماندهی نیروی انسانی بسیار مهم است، ثبت اطلاعات به ­روز و دقیق توسط دستگاه ­های اجرایی در پایگاه اطلاعات نظام اداری “پاکنا” است. همچنین ایشان بیان داشت: پرداخت حقوق کارکنان منوط به ثبت این اطلاعات خواهد بود.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد که بر اساس لایحه بودجه سال 1401، هرگونه جذب، استخدام و به­ کارگیری نیروی انسانی صرفاً بر اساس مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ تأییدیه از سازمان برنامه‌ و بودجه کشور مبنی بر پیش ­بینی بار مالی خواهد بود.

اخبار مرتبط