تاریخ بروزرسانی:

آغاز فرآیند بررسی مستندات ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر

آغاز فرآیند بررسی مستندات ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از آغاز فرآیند بررسی مستندات ارزیابی عملکرد ۵۲ دستگاه اجرایی و چهار بانک این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، علی درویشی اظهار کرد: امسال علاوه بر ۵۲ دستگاه‌ اجرایی، چهار بانک ملی، کشاورزی، سپه و مسکن داوطلبانه برای ارزیابی عملکرد شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ارزیابی در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی انجام خواهد شد که شاخص‌های عمومی برای هر دستگاه شامل هشت شاخص، ۵۵ زیرشاخص و ۱۷ نماگر خواهد بود؛ این ارزیابی از ۱۳ تیرماه تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در پایان ارزیابی اولیه که به‌مدت یک هفته خواهد بود به  دستگاه‌های اجرایی فرصت رفع نقص احتمالی و تکمیل مستندات اعلامی توسط ارزیابان داده خواهد شد.

درویشی خاطر نشان کرد: محور‌های مهم ارزیابی در شاخص‌های عمومی شامل نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سهولت استفاده از آن، شایسته سالاری در انتصابات نیروی انسانی، ارتقای سلامت اداری، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: شاخص‌های اختصاصی نیز در هر دستگاه اجرایی بر اساس اهداف و برنامه‌های عملیاتی آن دستگاه تدوین شده و به طور معمول بین ۴ شاخص در بین دستگاه‌های کوچک و ۶۰ شاخص در دستگاه‌های نظیر دانشگاه‌ها متغیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: بر اساس بخشنامه شهید رجایی صادره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، در جشنواره سال جاری هفت دستگاه که حائز بالاترین نمره و بیشترین میزان رشد نسبت به سال قبل بوده اند به عنوان دستگاه برتر معرفی خواهند شد.

درویشی عنوان کرد: ستاد جشنواره شهید رجایی استان بوشهر در سال جاری علاوه بر دستگاه‌های مذکور، دستگاه‌های موفق در اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور و همینطور بر اساس مقتضیات استان در محور‌های نظیر تحقق شعار سال، اقتصاد مقاومتی، بهبود فضای کسب و کار و کسب رضایت مردم نیز دستگاه‌های پیشرو و موفق را معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط