سامانه ساختار

advanced divider

سوالات متداول

سوالات مربوط به
به روزرسانی تشکیلات اسمی

آیا قابلیت بارگذاری اطلاعات نیروی انسانی از طریق فایل اکسل در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور وجود دارد؟

درحال حاضر این قابلیت وجود ندارد. ولی اقدامات فنی در این خصوص انجام شده است.

چرا وقتی می‌خواهم پست‌ها را با تصدی و یا بلوکه کنم با خطای ناشناخته در سامانه رو به رو می‌شوم؟

این وضعیت در غالب موارد به دلیل زیر رخ می‌دهد که کد ملی از سوی ثبت احوال تایید نشده است و در وضعیت رد و یا در انتظار تایید از ثبت احوال است.

سوالات مربوط به
سیستم تیکتینگ

چرا لازم است در سیستم تیکت موضوع تیکت به درستی انتخاب شود؟

ارجاع تیکت‌ها در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور بر اساس موضوع انتخاب شده، به یکی از کارشناسان امور ساختارهای سازمانی انجام می‌شود. انتخاب موضوع نامرتبط با متن در یک تیکت باعث می‌شود تیکت مورد نظر به دست کارشناسی برسد که اطلاعات لازم برای پاسخگویی درست و کامل را ندارد.

سوالات مربوط به
ورود به سامانه و کاربران

چرا برای ورود به سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی با پیغام «نام کاربری یا کلمه عبور اشتباه است» مواجه می‌شویم؟

این پیغام زمانی ظاهر میشود که کلمه عبور تغییر کرده باشد و یا نام کاربری برای آن شخص تعریف نشده باشد و نام کاربری صحیح وارد نشده باشد. برای این کار لازم است از طریق رمز عبورم را فراموش کرده‌ام اقدام شود.

کاربران سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی در دستگاه من تغییر کرده‌اند، چطور آن‌ها را به‌روزآوری کنم؟

اگر این تغییرات مربوط به کاربران اصلی سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی، اعم از رابط دستگاه اجرایی، بالاترین مقام تشکیلات دستگاه اجرایی و بالاترین مقام مجاز دستگاه اجرایی است، لازم است برای ثبت آن تغییرات، نامه رسمی برای آقای شاهپری رئیس امور ساختارهای سازمانی (سازمان اداری و استخدامی کشور) زده شود و در آن نامه کدملی، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه که بنام فرد است، معرفی شود. اگر تغییرات مربوط به کاربران استانی، کارگزین‌ها و بالاترین مقام منابع انسانی است، رابط دستگاه اجرایی می‌تواند این کار را انجام دهد.

نام کاربری و رمز عبور من کار نمی کند؟

در سامانه جدید نام کاربری کد ملی است و رمز عبور همان رمز عبور قبلی است. اگر رمز عبور را فراموش کرده اید روی رمز عبورم را فراموش کرده ام کلیک نمایید. فیلم آموزشی آن نیز در بخش راهنما وجود دارد. رابطین منابع انسانی هم به دلیل اینکه قرار است با کارگزین ها تعویض شوند یا نمی توانند وارد شوند و یا اگر وارد شوند منوها را نخواهند دید.

سوالات مربوط به
درخواست‌های مربوط به تغییرات ساختاری

آیا پس از خاتمه فرآیند و نهایی شدن درخواست امکان تجدید نظر در پاسخ نهایی شده و مربوط به درخواست مورد نظر از سوی امور ساختارهای سازمانی وجود دارد؟

خیر، با خاتمه فرآیند امکان تجدید نظر وجود نخواهد داشت و درخواست جدید باید از سوی دستگاه مجدداً ارسال شود.

2. چرا وقتی می‌خواهم پست‌ها را با تصدی و یا بلوکه کنم با خطای ناشناخته در سامانه رو به رو می‌شوم؟

این وضعیت در غالب موارد به دلیل زیر رخ می‌دهد که کد ملی از سوی ثبت احوال تایید نشده است و در وضعیت رد و یا در انتظار تایید از ثبت احوال است.

سوالات مربوط به
این سامانه یا سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی

در سامانه، کارگزین با خطای عدم به روز رسانی فرم 6 و آمار و اطلاعات رو به رو می‌شود؟

لازمه ثبت اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی، بروز بودن اطلاعات مربوط به فرم شش و یا فرم آمار و اطلاعات است. برای بروزآوری اطلاعات فرم شش و فرم آمار و اطلاعات لازم است با همکاران امور آمار، برنامه‌ریزی و تامین نیروی انسانی تماس بگیرید. اگر اطلاعات مربوط به فرم شش یا فرم آمار و اطلاعات بروز شده است، ولی همچنان خطا داده می‌شود، لازم است از طریق تیکت و با انتخاب موضوع خطای فرم شش یا فرم آمار و اطلاعات درخواست را ثبت نمایند.

رابطه استخدامی فرد پیمانی و یا رسمی است چرا در سامانه فرد را قراردادی نمایش می‌دهد؟

با توجه به اینکه برای برخی از افراد در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی شناسه قراردادی تعریف شده است و فرد مذکور از طریف فرم شش و یا فرم آمار و اطلاعات به پیمانی تبدیل وضع شده است، اطلاعات رابطه استخدامی فرد قراردادی نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل لازم است پس از اطمینان از صحت رابطه استخدامی پیمانی و رسمی فرد، شناسه قراردادی فرد در سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابطال شود.

از کجا متوجه بشوم چرا و برای چه کسی پست سازمانی درگیر در فرآیند سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی شده است؟

اگر درخواستی برای تبدیل وضع استخدامی، اخذ شناسه استخدامی، اخذ شناسه قراردادی و … در سامانه استخدام و بکارگیری ثبت شود و در آن یک پست انتخاب شود، وضعیت آن پست درگیر در فرآیند سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی می‍شود. برای اینکه بفهمیم آن پست برای چه کسی درگیر شده است، باید از منوی اطلاعات پایه و زیر منوی استعلام پست از سامانه استخدام استفاده کنیم و شناسه پست درگیر را باکس وسطی وارد کرده و دکمه جستجو را بزنیم، بعد از آن نام و نام خانوادگی فرد در پایین نمایش داده می‍شود.

چرا پست‌های سازمانی در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور و سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی دیده نمی‌شود؟

نکته مهم در ارتباط با سامانه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی اینست که در آن سامانه، فقط و فقط پست‌های سازمانی بلاتصدی، آزاد و پست همان فرد (که کدملی آن ثبت شده است) به نمایش در می‌آید. در موارد زیر این ارتباط دچار خطا و اختلال می‌شود و پستها به درستی نمایش داده نمی‌شود: مشکل اول: به دلیل آنکه کدملی شخص از سوی ثبت احوال رد شده و یا در انتظار تایید است. که برای رفع این مشکل باید از زیر منوی استعلام مشخصات فردی (در منوی اطلاعات پایه) اقدام به استعلام مجدد شود (در بخش راهنما سامانه فیلم آموزشی)

چرا در سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی با خطای تاریخ انقضا تشکیلات رو به رو می شویم؟

گاهی به دلیل عدم ارتباط سرور بین دو سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور و سامانه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی این اتفاق رخ میدهد، که پس از مدت کوتاهی رفع خواهد شد. همچنین در زمان‌هایی که سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور در به‌روزرسانی قرار می‌گیرد نیز این اتفاق رخ می دهد، در این حالت نیز پس از مدت کوتاهی مشکل بر طرف خواهد شد.

كليه حقوق اين پايگاه اطلاع رساني متعلق به سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر مي باشد و حق نشر هرگونه مطلب با ذكر منبع بلا مانع است