تاریخ بروزرسانی:

امور مشاوران و پیمانکاران

فرآيند تشخيص صلاحيت بر اساس آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران و دستورالعمل وحدت رویه تشخیص صلاحیت پیمانکاران در سامانه ساجات انجام می شود. تشخیص صلاحیت متقاضيان پايه هاي ۵، ۴ و ۳ پيمانكاري در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان محل دفتر مرکزی شرکت و پايه هاي ۲ و ۱ در سازمان برنامه و بودجه كشور انجام مي گيرد .

فرآيند تشخيص صلاحيت بر اساس آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت مشاوران و شیوه نامه ارائه مدارک و نحوه بررسی پرونده های شرکت های مهندسان مشاور متقاضی تشخیص صلاحیت در سامانه ساجات انجام می شود. تشخیص صلاحیت متقاضيان پايه هاي شرکتهای مشاور در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان محل دفتر مرکزی شرکت و پايه هاي ۲ و ۱ در سازمان برنامه و بودجه كشور انجام مي گيرد.

advanced divider
  • 1- ثبت شرکت

  • در هنگام ثبت شرکت در سازمان ثبت شرکت ها به موارد زیر توجه شود:

     

    • فعالیت های مرتبط با رشته ی درخواستی مطابق با ماده 6 آیین نامه در موضوع فعالیت شرکت قید شود.
    • حداقل 2/3 اعضای هیات مدیره مدرک کارشناسی داشته باشند.
    • مدیرعامل مدرک کارشناسی داشته باشد و حداقل سابقه لازم برای امتیاز آور بودن را داشته باشد. همچنین بیمه مدیرعامل باید تمام مدت در شرکت متقاضی رد شود.
    • هیج یک از اعضای هیات مدیره و سهامداران با سهام 5 درصد و یا بیشتر شاغل در بخش دولتی نباشند.
    • نوع سهام شرکت “با نام” باشد.
    • معافیت تحصیلی به جای کارت وضعیت خدمت صزفا برای اعضای هیات مدیره (به استثنای مدیرعامل) مورد قبول است مشروط بر این که تحصیلات خود را در دوره قانونی مقرر طی نمایند.
    • کد اقتصادی از سازمان امور مالیاتی گرفته شود.
  • 2- ثبت نام در سایت ساجات

  • ثبت نام در سایت ساجات مطابق با راهنمای ثبت نام موجود در سایت انجام شود. مراحل انجام ثبت نام به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

     

    1.  ورود به سایت sajat.mporg.ir و ثبت نام برای دریافت گذرواژه اول
    2. شناسه کاربری و رمز عبور به ایمیل معرفی شده در مرحله ثبت نام ارسال می شود
    3. مجددا با شناسه و گذرواژه ارسال شده به سایت ساجات وارد شوید و فرم مشخصات شرکت را جهت تکمیل ثبت نام پر کنید و صفحه اول اساسنامه و یا اظهارنامه ثبتی شرکت که نام و موضوع فعالیت شرکت در آن درج شده باشد را اسکن و الصاق نمایید
  • 3- ثبت درخواست در سامانه ساجات

  • 1. درخواست مطابق با حداقل شرایط اختصاصی برای دریافت گواهینامه پیمانکاری (جداول پیوست 1 و 2 آیین نامه و توضیحات درج شده و شاخص های تشخیص صلاحیت) باشد و داشتن امتیاز لازم در سه مورد کنترل شود:

     

    • امتیاز مدیران و کارکنان Ep (مطابق با ماده 12 آیین نامه)
    • امتیاز کارهای انجام شده Ew (مطابق با ماده 13 آیین نامه)
    • امتیاز توان مالی p (مطابق با ماده 15 آیین نامه)

     

    2. حداکثر دو رشته در پایه 5 میتوان درخواست داد (مگر در حالتی که ابنیه، تاسیسات و مرمت آثار باستانی درخواست شده باشد)

     

    • شرکت محرومیت یا ممنوعیت نداشته باشد.
    • هزینه خدمات کارشناسی بر اساس نرخ های موجود در جدول 16 ماده واحده قانون بودجه و طبق راهنمای پرداخت الکترونیک، پرداخت شود.
  • 4- تکمیل پرونده و ارسال مدارک

  • 1.فرم های موجود در کارتابل شرکت در سامانه ساجات تکمیل شده و مستندات لازم مطابق با راهنمای پیمانکاران الصاق شده و  پرونده جهت کارشناسی ارسال شود. هنگام تکمیل پرونده به موارد زیر توجه شود:

     

      • تمامی مدارک با مهر شرکت و امضای صاحبان امضای مجاز و با فرمت pdf بارگذاری شود. اساسنامه، اظهارنامه ثبنی و صورتجلسات هیات مدیره و مجمع عمومی با مهر اداره ثبت مورد قبول است.
      • مدارک مورد نیاز برای پرسنل به ترتیب شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت، مدرک تحصیلی، سابقه بیمه به روز به همراه گذرواژه سامانه تامین اجتماعی پیوست شود.
      • برای امتیاز آوران پیوست گواهی سابقه از شرکت هایی که در آن ها سابقه مرتبط با رشته درخواستی داشته اند با ذکر مدت و زمینه همکاری الزامی است.
      • سابقه افراد بازنشسته بعد از بازنشستگی بر اساس قرارداد همکاری با شرکت محاسبه می گردد.
      • برای کلیه قراردادها پیوست ابلاغ قرارداد و متن قرارداد الزامی است. برای قرارداد های گذشته و یا خاتمه یافته مفاصاحساب بیمه، صورت وضعیت قطعی تایید شده و یا صورتجلسه تحویل موقت پیوست شود.
    • امتیاز مدیران و کارکنان Ep (مطابق با ماده 12 آیین نامه)
    • امتیاز کارهای انجام شده Ew (مطابق با ماده 13 آیین نامه)
    • امتیاز توان مالی p (مطابق با ماده 15 آیین نامه)

     

    2. حداکثر دو رشته در پایه 5 میتوان درخواست داد (مگر در حالتی که ابنیه، تاسیسات و مرمت آثار باستانی درخواست شده باشد)

     

    • شرکت محرومیت یا ممنوعیت نداشته باشد.
    • هزینه خدمات کارشناسی بر اساس نرخ های موجود در جدول 16 ماده واحده قانون بودجه و طبق راهنمای پرداخت الکترونیک، پرداخت شود.
  • 5- کارشناسی اولیه

  • پرونده پس از توزیع به کارشناسان در سازمان بررسی می شود:

     

    • در طول مدت بررسی پرونده ارتباط با كارشناس پرونده از طريق گفتگو در سامانه ساجات امكان پذير است. وضعيت پرونده نيز در سامانه قابل مشاهده است.
    • در صورت وجود نواقص، کلیه نواقص به صورت پیام در سامانه ساجات اعلام می شود و پرونده جهت انجام اصلاحات به شرکت متقاضی عودت داده میشود.
    • در صورت صحت مدارک و کسب امتیاز لازم جهت رتیه درخواستی به متقاضی به صورت تلفنی اطلاع داده می شود.
  • 6- امضای تعهدنامه

  • کلیه متقاضیان باید تعهد دهند که از امتیاز افراد فنی الزامی شرکت، در شرکت های پیمانکاری و یا شرکت های مدیریت طرح و موسسات و شرکت های مهندسی مشاور و دیگر شرکت ها و یا سازمان هایی که این قبیل خدمات را انجام می دهند استفاده نشده باشد و هیچ یک از سهامداران با سهام بالای 5% و اعضای هیات مدیره شاغل در ادارات و ارگان های دولتی نیستند.
    به فاصله دو روز کاری پس از تماس با شرکت کلیه امتیاز آوران به همراه مدارک روبه رو جهت امضای تعهدنامه به سازمان مراجعه کنند:

     

    • پرینت مهر و امضا شده فرم های 100 تا 600 موجود در کارتابل شرکت در سامانه ساجات (امضای فرم 200 توسط تمامی نفرات مندرج در فرم الزامی است)
    • مدرک شناسایی و تحصیلی امتیاز آوران
    • نامه درخواست صدور گواهینامه پیمانکاری
    • در صورت وجود، گواهینامه پیمانکاری قبل جهت ابطال
    • در صورت عدم امکان حضور هر یک از امتیاز آوران جهت امضای تعهدنامه به همراه داشتن وکالت نامه از ایشان توسط شخص مراجعه کننده که باید سهام دار و یا عضو هیات مدیره شرکت باشد الزامی است.
  • 7- تایید و صدور گواهینامه

    • پس از امضای تعهدنامه تایید اول در سامانه ساجات ثبت می شود.
    • پرونده به صورت اتوماسیون در سازمان به ترتیب توسط رییس گروه، مدیر نظام فنی و اجرایی و ریاست سازمان بررسی شده و در صورت تایید به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می شود.
    • در صورت تایید پرونده در سازمان برنامه و بودجه کشور گواهینامه صادر میشود و در سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور ( ساجار) ثبت میشود و یا در صورت نقص به استان مربوطه عودت داده می شود.

در هنگام ثبت شرکت در سازمان ثبت شرکت ها به موارد زیر توجه شود:

 

  • فعالیت های مرتبط با رشته ی درخواستی مطابق با ماده 6 آیین نامه در موضوع فعالیت شرکت قید شود.
  • حداقل 2/3 اعضای هیات مدیره مدرک کارشناسی داشته باشند.
  • مدیرعامل مدرک کارشناسی داشته باشد و حداقل سابقه لازم برای امتیاز آور بودن را داشته باشد. همچنین بیمه مدیرعامل باید تمام مدت در شرکت متقاضی رد شود.
  • هیج یک از اعضای هیات مدیره و سهامداران با سهام 5 درصد و یا بیشتر شاغل در بخش دولتی نباشند.
  • نوع سهام شرکت “با نام” باشد.
  • معافیت تحصیلی به جای کارت وضعیت خدمت صزفا برای اعضای هیات مدیره (به استثنای مدیرعامل) مورد قبول است مشروط بر این که تحصیلات خود را در دوره قانونی مقرر طی نمایند.
  • کد اقتصادی از سازمان امور مالیاتی گرفته شود.

ثبت نام در سایت ساجات مطابق با راهنمای ثبت نام موجود در سایت انجام شود. مراحل انجام ثبت نام به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

 

  1.  ورود به سایت sajat.mporg.ir و ثبت نام برای دریافت گذرواژه اول
  2. شناسه کاربری و رمز عبور به ایمیل معرفی شده در مرحله ثبت نام ارسال می شود
  3. مجددا با شناسه و گذرواژه ارسال شده به سایت ساجات وارد شوید و فرم مشخصات شرکت را جهت تکمیل ثبت نام پر کنید و صفحه اول اساسنامه و یا اظهارنامه ثبتی شرکت که نام و موضوع فعالیت شرکت در آن درج شده باشد را اسکن و الصاق نمایید
1. درخواست مطابق با حداقل شرایط اختصاصی برای دریافت گواهینامه پیمانکاری (جداول پیوست 1 و 2 آیین نامه و توضیحات درج شده و شاخص های تشخیص صلاحیت) باشد و داشتن امتیاز لازم در سه مورد کنترل شود:

 

  • امتیاز مدیران و کارکنان Ep (مطابق با ماده 12 آیین نامه)
  • امتیاز کارهای انجام شده Ew (مطابق با ماده 13 آیین نامه)
  • امتیاز توان مالی p (مطابق با ماده 15 آیین نامه)

 

2. حداکثر دو رشته در پایه 5 میتوان درخواست داد (مگر در حالتی که ابنیه، تاسیسات و مرمت آثار باستانی درخواست شده باشد)

 

  • شرکت محرومیت یا ممنوعیت نداشته باشد.
  • هزینه خدمات کارشناسی بر اساس نرخ های موجود در جدول 16 ماده واحده قانون بودجه و طبق راهنمای پرداخت الکترونیک، پرداخت شود.
1.فرم های موجود در کارتابل شرکت در سامانه ساجات تکمیل شده و مستندات لازم مطابق با راهنمای پیمانکاران الصاق شده و  پرونده جهت کارشناسی ارسال شود. هنگام تکمیل پرونده به موارد زیر توجه شود:

 

    • تمامی مدارک با مهر شرکت و امضای صاحبان امضای مجاز و با فرمت pdf بارگذاری شود. اساسنامه، اظهارنامه ثبنی و صورتجلسات هیات مدیره و مجمع عمومی با مهر اداره ثبت مورد قبول است.
    • مدارک مورد نیاز برای پرسنل به ترتیب شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت، مدرک تحصیلی، سابقه بیمه به روز به همراه گذرواژه سامانه تامین اجتماعی پیوست شود.
    • برای امتیاز آوران پیوست گواهی سابقه از شرکت هایی که در آن ها سابقه مرتبط با رشته درخواستی داشته اند با ذکر مدت و زمینه همکاری الزامی است.
    • سابقه افراد بازنشسته بعد از بازنشستگی بر اساس قرارداد همکاری با شرکت محاسبه می گردد.
    • برای کلیه قراردادها پیوست ابلاغ قرارداد و متن قرارداد الزامی است. برای قرارداد های گذشته و یا خاتمه یافته مفاصاحساب بیمه، صورت وضعیت قطعی تایید شده و یا صورتجلسه تحویل موقت پیوست شود.
  • امتیاز مدیران و کارکنان Ep (مطابق با ماده 12 آیین نامه)
  • امتیاز کارهای انجام شده Ew (مطابق با ماده 13 آیین نامه)
  • امتیاز توان مالی p (مطابق با ماده 15 آیین نامه)

 

2. حداکثر دو رشته در پایه 5 میتوان درخواست داد (مگر در حالتی که ابنیه، تاسیسات و مرمت آثار باستانی درخواست شده باشد)

 

  • شرکت محرومیت یا ممنوعیت نداشته باشد.
  • هزینه خدمات کارشناسی بر اساس نرخ های موجود در جدول 16 ماده واحده قانون بودجه و طبق راهنمای پرداخت الکترونیک، پرداخت شود.
پرونده پس از توزیع به کارشناسان در سازمان بررسی می شود:

 

  • در طول مدت بررسی پرونده ارتباط با كارشناس پرونده از طريق گفتگو در سامانه ساجات امكان پذير است. وضعيت پرونده نيز در سامانه قابل مشاهده است.
  • در صورت وجود نواقص، کلیه نواقص به صورت پیام در سامانه ساجات اعلام می شود و پرونده جهت انجام اصلاحات به شرکت متقاضی عودت داده میشود.
  • در صورت صحت مدارک و کسب امتیاز لازم جهت رتیه درخواستی به متقاضی به صورت تلفنی اطلاع داده می شود.
کلیه متقاضیان باید تعهد دهند که از امتیاز افراد فنی الزامی شرکت، در شرکت های پیمانکاری و یا شرکت های مدیریت طرح و موسسات و شرکت های مهندسی مشاور و دیگر شرکت ها و یا سازمان هایی که این قبیل خدمات را انجام می دهند استفاده نشده باشد و هیچ یک از سهامداران با سهام بالای 5% و اعضای هیات مدیره شاغل در ادارات و ارگان های دولتی نیستند.
به فاصله دو روز کاری پس از تماس با شرکت کلیه امتیاز آوران به همراه مدارک روبه رو جهت امضای تعهدنامه به سازمان مراجعه کنند:

 

  • پرینت مهر و امضا شده فرم های 100 تا 600 موجود در کارتابل شرکت در سامانه ساجات (امضای فرم 200 توسط تمامی نفرات مندرج در فرم الزامی است)
  • مدرک شناسایی و تحصیلی امتیاز آوران
  • نامه درخواست صدور گواهینامه پیمانکاری
  • در صورت وجود، گواهینامه پیمانکاری قبل جهت ابطال
  • در صورت عدم امکان حضور هر یک از امتیاز آوران جهت امضای تعهدنامه به همراه داشتن وکالت نامه از ایشان توسط شخص مراجعه کننده که باید سهام دار و یا عضو هیات مدیره شرکت باشد الزامی است.
  • پس از امضای تعهدنامه تایید اول در سامانه ساجات ثبت می شود.
  • پرونده به صورت اتوماسیون در سازمان به ترتیب توسط رییس گروه، مدیر نظام فنی و اجرایی و ریاست سازمان بررسی شده و در صورت تایید به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می شود.
  • در صورت تایید پرونده در سازمان برنامه و بودجه کشور گواهینامه صادر میشود و در سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور ( ساجار) ثبت میشود و یا در صورت نقص به استان مربوطه عودت داده می شود.
advanced divider
آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران
همچنین شامل بخشنامه تغییر در حوزه تعریف رشته هاي ماده (6) و اصلاح جداول آئین نامه طبقه بندي و تشخیص صلاحیت پیمانکاران مورخ 1394/06/24
نسخه پیمانکاران
راهنمای ثبت نام در سامانه ساجات
سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی
سال 1400
دستورالعمل وحدت رویه تشخیص صلاحیت پیمانکاران در سامانه ساجات
(مصوبات کمیته وحدت رویه)
مصوب 1381/12/4
راهنمای استفاده از سامانه ساجات
سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی
1390/04/20
تعرفه هاي هزينه خدمات كارشناسي پايش و بررسي پرونده هاي تشخيص صلاحيت
به استناد جدول شماره (16) ماده واحده قانون بودجه سال 1400، مصوب مجلس شوراي اسلامي
معتبر از 1392/8/25

در هنگام ثبت شرکت در سازمان ثبت شرکت ها به موارد زیر توجه شود:

 

  • فعالیت های مرتبط با رشته ی درخواستی مطابق با جدول 10آیین نامه در موضوع فعالیت شرکت قید شود.
  • رشته تحصیلی مدیرعامل و هیات مدیره باید دارای اولویت در گروه مرتبط با یکی از تخصص های مورد تقاضا و حداقل کارشناسی باشد.
  • رشته تحصیلی حداکثر یکی از اعضای هیات مدیره می تواند در امور اقتصادی، برنامه ریزی یا مدیریت باشد.
  • هیج یک از اعضای هیات مدیره و سهامداران با سهام 5 درصد و یا بیشتر شاغل در بخش دولتی نباشند.
  • نوع سهام شرکت “با نام” باشد.
  • معافیت تحصیلی به جای کارت وضعیت خدمت صزفا برای اعضای هیات مدیره( به استثنای مدیرعامل) مورد قبول است مشروط بر این که تحصیلات خود را در دوره قانونی مقرر طی نمایند.
  • بیمه سرگروه، افراد فنی الزامی امتیاز آور و اعضای هیات مدیره امتیاز آور باید تمام مدت در شرکت متقاضی پرداخت شود.

ثبت نام در سایت ساجات مطابق با راهنمای ثبت نام  موجود در سایت انجام شود. مراحل انجام ثبت نام به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

 

  1. ورود به سایت sajat.mporg.ir و ثبت نام برای دریافت گذرواژه اول
  2. شناسه کاربری و رمز عبور به ایمیل معرفی شده در مرحله ثبت نام ارسال می شود.
  3. مجددا با شناسه و گذرواژه ارسال شده به سایت ساجات وارد شوید و فرم مشخصات شرکت را جهت تکمیل ثبت نام پر کنید و صفحه اول اساسنامه و یا اظهارنامه ثبتی شرکت که نام و موضوع فعالیت شرکت در آن درج شده باشد را اسکن و الصاق نمایید.

ثبت درخواست در سایت ساجات مطابق با راهنمای مشاوران موجود در سایت انجام شود. هنگام ثبت درخواست به موارد زیر توجه شود:

 

  • درخواست مطابق با حداقل شرایط اختصاصی برای تشخیص صلاحیت مشاوران (جداول 1-1 الی 1-4 آیین نامه و توضیحات درج شده باشد و داشتن امتیاز لازم در چهار مورد کنترل شود:
    • نیروی انسانی متخصص (مطابق با بند ب، فرمول شماره یک و جداول 3 و 4 آیین نامه)
    • کارهای انجام شده (مطابق با بند پ و جدول 5 آیین نامه)
    • ساختار مدیریتی (مطابق با جدول 6 آیین نامه)
    • امکانات پشتیبانی (مطابق با جدول 7 آیین نامه)
  • شرکت محرومیت یا ممنوعیت نداشته باشد.
  • هزینه خدمات کارشناسی بر اساس نرخ های موجود در جدول 16 ماده واحده قانون بودجه و طبق راهنمای پرداخت الکترونیک، پرداخت شود.

فرم های موجود در کارتابل شرکت در سامانه ساجات تکیل شده و مستندات لازم مطابق با راهنمای مشاوران  الصاق شده و  پرونده جهت کارشناسی ارسال شود. هنگام تکمیل پرونده به موارد زیر توجه شود:

 

  • تمامی مدارک با مهر شرکت و امضای مدیرعامل و با فرمت pdf بارگذاری شود. اساسنامه، اظهارنامه ثبتی و صورتجلسات هیات مدیره و مجمع عمومی با مهر اداره ثبت مورد قبول است.
  • مدارک مورد نیاز برای پرسنل به ترتیب شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت، مدرک تحصیلی، سابقه بیمه به روز به همراه گذرواژه سامانه تامین اجتماعی پیوست شود.
  • برای امتیاز آوران پیوست گواهی سابقه از شرکت هایی که در آن ها سابقه مرتبط با رشته درخواستی داشته اند با ذکر مدت و زمینه همکاریو سمت (ترجیحا طبق جدول 4) الزامی است.
  • سابقه افراد بازنشسته بعد از بازنشستگی و یا اعضا هیات علمی دانشگاه ها بر اساس قرارداد همکاری با شرکت محاسبه می گردد.
  • برای کلیه قراردادها پیوست ابلاغ قرارداد و متن قرارداد الزامی است. برای قرارداد های گذشته و یا خاتمه یافته مفاصاحساب بیمه، صورت وضعیت قطعی تایید شده و یا صورتجلسه تحویل موقت پیوست شود.
پرونده پس از توزیع به کارشناسان در سازمان بررسی می شود:

 

  • در طول مدت بررسی پرونده ارتباط با كارشناس پرونده از طريق گفتگو در سامانه ساجات امكان پذير است. وضعيت پرونده نيز در سامانه قابل مشاهده است.
  • در صورت وجود نواقص، کلیه نواقص به صورت پیام در سامانه ساجات اعلام می شود و پرونده جهت انجام اصلاحات به شرکت متقاضی عودت داده میشود.
  • در صورت صحت مدارک و کسب امتیاز لازم جهت رتیه درخواستی به متقاضی به صورت تلفنی اطلاع داده می شود.
کلیه متقاضیان باید تعهد دهند که از امتیاز افراد فنی الزامی شرکت، در شرکت های پیمانکاری و یا شرکت های مدیریت طرح و موسسات و شرکت های مهندسی مشاور و دیگر شرکت ها و یا سازمان هایی که این قبیل خدمات را انجام می دهند استفاده نشده باشدو هیچ یک از سهامداران با سهام بالای 5% و اعضای هیات مدیره شاغل در ادارات و ارگان های دولتی نیستند.
به فاصله دو روز کاری پس از تماس با شرکت کلیه امتیاز آوران به همراه مدارک روبه رو جهت امضای تعهدنامه به سازمان مراجعه کنند:

 

  • پرینت مهر و امضا شده فرم های 100 تا 600 موجود در کارتابل شرکت در سامانه ساجات (امضای فرم 200 توسط تمامی نفرات مندرج در فرم الزامی است)
  • مدرک شناسایی و تحصیلی امتیاز آوران
  • نامه درخواست صدور گواهینامه مشاوره
  • در صورت وجود، گواهینامه قبل جهت ابطال
  • در صورت عدم امکان حضور هر یک از امتیاز آوران جهت امضای تعهدنامه به همراه داشتن وکالت نامه از ایشان توسط شخص مراجعه کننده که باید سهام دار و یا عضو هیات مدیره شرکت باشد الزامی است
  • پس از امضای تعهدنامه تایید اول در سامانه ساجات ثبت می شود.
  • پرونده به صورت اتوماسیون در سازمان به ترتیب توسط رییس گروه، مدیر نظام فنی و اجرایی و ریاست سازمان بررسی شده و در صورت تایید به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می شود.
  • در صورت تایید پرونده در سازمان برنامه و بودجه کشور گواهینامه صادر میشود و در سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور ( ساجار) ثبت میشود و یا در صورت نقص به استان مربوطه عودت داده می شود.
advanced divider
آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران
با اعمال آخرین اصلاحات تا بخشنامه 1392/12/26
نسخه مشاوران
راهنمای ثبت نام در سامانه ساجات
سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی
سال 1400
تسریع در روند مشاوران
نامه راهنمایی های مربوط به تسریع در روند تصمیم گیري و انجام فرآیند مربوط به تشخیص صلاحیت شرکت هاي مهندسان مشاور
سال 1400
حداکثر حق الزحمه مناسب
به تفکیک گروه و تخصص
مصوب 23 تیر 83
راهنمای استفاده از سامانه ساجات
سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی
1390/04/20
تعرفه هاي هزينه خدمات كارشناسي پايش و بررسي پرونده هاي تشخيص صلاحيت
به استناد جدول شماره (16) ماده واحده قانون بودجه سال 1400، مصوب مجلس شوراي اسلامي
1396/12/26
شیوه نامه ارائه مدارک
شیوه نامه ارایه مدارك و نحوه بررسی پرونده هاي شرکت هاي مهندسان مشاور متقاضی تشخیص صلاحیت در سامانه ساجات
سال 1400