تاریخ بروزرسانی:

اختصاص580 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی

اختصاص580 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی

اختصاص580 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیش از ۵8۰ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی اختصاص یافته است.

علی درویشی اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون با عنایت به در اولویت قرار گرفتن بخش آب در استان بوشهر بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان جهت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای اجرای طرح‌های مختلف در استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در ادامه افزود با اختصاص اعتبارات لازم زمینه تحولات عمده‌ برای رفع مشکلات چندین ساله این بخش فراهم شده است.

یکی از عواملی که منجر به پایداری بهره مندی مردم از آب آشامیدنی به خصوص در فصل تابستان می شود ایجاد مخازن نگهداری آب شرب در شهر ها و روستاهاست. در این مدت با احداث مخازن آب در شهر های مختلف ظرفیت مخازن از ۲۲۰ هزار مترمکعب به بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب و در روستاها نیز این ظرفیت معادل ۱۲ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تلاش برای کاهش هدر رفت آب در شهرها و روستاها اشاره نمود و بیان داشتند: با تامین اعتبار لازم در این حوزه بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه آب شهری روستایی در استان ایجادشده و بخش زیادی از شبکه موجود نیز بازسازی شده و این امر باعث گردیده مقدار زیادی از هدر رفت آب آشامیدنی کنترل شود از سوی دیگر نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آب شیرین کن ها و بهره‌برداری از آنها و همینطور تکمیل سدهای در دست ساخت در سال‌های آینده شاهد مرتفع شدن مشکل دیرینه تامین آب آشامیدنی در استان خواهیم بود.

ایشان در ادامه افزودند: یکی از مهمترین عملیات این بخش ایجاد و تکمیل شبکه فاضلاب شهرها می باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیگیری و اختصاص اعتبار از ردیف های ملی زمینه تکمیل فاضلاب شهر بوشهر را فراهم نموده و عملیات ایجاد شبکه فاضلاب شهرهای دیلم و گناوه نیز از پیشرفت مناسبی برخوردار شود. این امر باعث گردیده که با تکمیل هر زون از شبکه فاضلاب، بلافاصله مورد بهره برداری قرار گرفته و تعداد مشترکین از ۲۸ هزار نفر به ۷۳ هزار نفر مشترک افزایش یابد.

اخبار مرتبط