تاریخ بروزرسانی:

اهتمام لازم و جدی مدیران و مسئولان ادارات به نحوه رعایت “دستوالعمل الزامات سلامت محیط کار و کار در محیط اداری”

اهتمام لازم و جدی مدیران و مسئولان ادارات به نحوه رعایت “دستوالعمل الزامات سلامت محیط کار و کار در محیط اداری”

اهتمام لازم و جدی مدیران و مسئولان ادارات به نحوه رعایت “دستوالعمل الزامات سلامت محیط کار و کار در محیط اداری”

 به گزارش روابط عمومی سازمان: آقای درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی استان اظهار داشتند با توجه به عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل­ های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در دستگاه­ های اجرایی و گزارش­ های نظارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که حاکی از کاهش رعایت فاصله­ گذاری اجتماعی در طول یک­ ماه اخیر در ادارات دولتی دارد به گونه­ای که علاوه بر کارکنان، میزان رعایت دستورالعمل­های یاد شده از سوی مراجعان به ادارات نیز کاهش داشته است. بدین منظور سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام به صدور بخشنام ه­ای درخصوص اهتمام لازم و جدی مدیران و مسئولان ادارات به نحوه رعایت “دستوالعمل الزامات سلامت محیط کار و کار در محیط اداری” نموده است.

ایشان خاطر نشان نمود: این بخشنامه ضمن توجه دادن مجدد مدیران و مسئولان ادارات در خصوص “دستوالعمل الزامات سلامت محیط کار و کار در محیط اداری” بر آموزش و توجیه کارکنان درخصوص علائم، شرایط و ویژگی­ های بیماری کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه، جلوگیری از حضور کارکنان و ارباب رجوع­هایی که دارای علائم ابتلا به بیماری هستند، دسترسی به امکانات بهداشتی مورد نیاز برای گندزدایی محیط ­های عمومی و تأمین بهداشت فردی کارکنان و مراجعان، استفاده از ماسک در محیط کار توسط کارکنان و ارباب رجوع،  ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و یا از  طریق میز خدمت تأکید می­گردد.

 همچنین ایشان افزودند: با توجه به اینکه عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل­ های ابلاغی، صرف­نظر از آسیب به کارکنان ادارات و ارباب رجوع، موجب شیوع و گسترش بیماری و به خطر افتادن سلامتی آحاد جامعه می­ گردد. لازم است مدیران به صورت جدّی با تخلفات احتمالی کارکنان در این زمینه اقدام و براساس بخشنامه شماره 290823 مورخ 05‏/06‏/1399 سازمان اداری و استخدامی نسبت به اعمال مجازات­ های پیش ­بینی شده اقدام کنند.

در پایان ایشان بیان داشتند: امید است که با اهتمام و تلاش همه مدیران، مسئولان و کارکنان ادارات شاهد بهبود شاخص ­های رعایت ضوابط ابلاغی در محیط اداری و تأمین سلامتی آنان و ارباب رجوع در محیط کار باشیم.

اخبار مرتبط