تاریخ بروزرسانی:

دوره آموزشی مستندسازی پروژه‌های عمرانی استان بوشهر برگزار می‌شود

دوره آموزشی مستندسازی پروژه‌های عمرانی استان بوشهر برگزار می‌شود

معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: دوره آموزشی مستند سازی پروژه‌های عمرانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر، مهدی رزمی ظهر روز شنبه اظهار کرد: شورای فنی استان در راستای چارچوب وظایف قانونی خود جهت بررسی مسائل حوزه فنی و عمرانی استان اقدام به برگزاری جلسات شورا فنی در راستای نظارت، پیمان، آموزش، مصالح ساختمانی، فناوری‌های صنعت ساخت کرده است.

وی اضافه کرد: کارگروه پیمان و ضوابط فنی مطابق با آیین نامه روش کار شورای فنی استان بوشهر شامل وظایف و اختیارات ی است که به حل اختلاف میان عوامل اجرایی در چارچوب وظایف و مقررات موضوع شورای فنی استان می‌پردازد.

معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون شورا فنی در راستای رسیدگی به درخواست‌ها ۱۲ جلسه با حضور اعضای کارگروه برگزار و منجر به تصویب ۲۷ مصوبه شده است.

رزمی خاطرنشان کرد: کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت ضمن برگزاری سه جلسه اقدام به بررسی وضعیت استاندارد سازی آسانسور‌های ساختمان‌های دولتی و مراکز درمانی کرده و استاندارد بیشتر آسانسور‌های این مراکز را مورد بررسی قرار داده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: کارگروه آموزش و ترویج ضوابط فنی و اجرایی در طول سال دوره‌هایی را در تقویم آموزشی، برنامه ریزی و جهت آموزش برگزار خواهد شد.

معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: این کارگروه به زودی دوره‌ای آموزشی تحت عنوان مستندسازی در پروژه‌های عمرانی در استان برگزار می‌کند.

رزمی خاطر نشان کرد: تشخیص صلاحیت مشاوران و پیمانکاران بر اساس آیین نامه طبقه بندی شده و دستورالعمل وحدت رویه تشخیص صلاحیت پیمانکاران، شیوه نامه ارائه مدارک و نحوه بررسی پرونده‌های شرکت‌های مهندسان مشاور متقاضی، تشخیص و در سامانه “ساجات” انجام می‌شود.

وی افزود: تشخیص صلاحیت متقاضیان پایه‌های ۳،۴،۵ پیمانکاری و پایه۳ شرکت‌های مشاور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان محل دفتر مرکزی شرکت و پایه‌های ۱ و ۲ در سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌گیرد.

معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در راستای تشخیص صلاحیت و رتبه بندی مشاوران و پیمانکاران تعداد شرکت‌های بررسی شده در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۹، ۴۲ و ۴۵ شرکت بوده که از این تعداد به تفکیک سه ماهه ابتدای سال ۱۸، ۸، ۹ مورد به تایید رسیده‌اند و یک مورد از آن‌ها شرکت مشاور و مابقی پیمانکار بودند.

رزمی در پایان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان مکلفند بر اساس بخشنامه نسبت به ارسال مشخصات قرارداد‌ها جهت کنترل ظرفیت مشاوران و پیمانکاران به محل صدور گواهی صلاحیت اقدام کنند.

اخبار مرتبط