تاریخ بروزرسانی:

رفع ابهام‌های تبدیل وضعیت ایثارگران

رفع ابهام‌های تبدیل وضعیت ایثارگران

علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در گفتگو با روابط عمومی سازمان با اعلام این خبر افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران با توجه به دستورالعمل مشترک سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور از تاریخ ۱۴۰۰/۳/۱۹ در دستگاه‌های اجرایی استان همزمان با سایر استان‌های کشور شروع شده است.

وی افزود: در طی این مدت سؤالات و ابهاماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی در خصوص نحوه اجرای دستورالعمل تبدیل وضعیت ایثارگران مطرح شد که بخشنامه‌ی مشترک سازمان اداری و استخدامی و برنامه‌وبودجه کشور در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۹ در همین خصوص ابلاغ شده است. 

در اجرای این تصمیم، تاریخ صدور شماره مستخدم در سامانه کارمند ایران، مبنای صدور احکام کارگزینی کارکنان واجد شرط تبدیل وضع یافته می‌باشد. وی اضافه نمود: افراد مشمول دارای مشاغل کارگری به رسمی قطعی تبدیل وضع شده ولی با ارائه تعهد رسمی مبنی بر رضایت فرد به ابقای در مشاغل کارگری، دستگاه اجرایی مکلف به تبدیل وضع این دسته از کارکنان به کارگری دائم می‌باشد.

رئیس سازمان همچنین بیان داشت: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران، رزمندگان جبهه مقاومت نیز مشمول قوانین و مقررات حاکم بر رزمندگان می‌باشند.

درویشی افزود: دستگاه‌های مشمول بخشنامه مجازند در صورت دارا بودن پست بلا تصدی متناسب با مدارک تحصیلی ایثارگران اقدام به اعمال مدرک تحصیلی دانشگاهی آنان نمایند، اما درصورتی‌که دستگاه‌های مشمول فاقد پست بلا تصدی متناسب با مدرک تحصیلی ایثارگر باشند، پست سازمانی متصدی خدمات عمومی به این دسته از ایثارگران تعلق می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: بر اساس بخشنامه مشترک سازمان‌های برنامه‌وبودجه و اداری و استخدامی کشور، منظور از امور یا فعالیت جاری، اموری هست که در جهت انجام مأموریت های پست‌های سازمانی مصوب دستگاه و یا پشتیبانی از انجام مأموریت های سازمانی در محل دستگاه‌های اجرایی صورت می‌پذیرد. همچنین به‌کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های اجرایی به جایگزینی کلیه نیروهای شرکتی و قراردادی که در اجرای بند دال تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 به استخدام رسمی در می‌آیند، ممنوع می‌باشد.

در پایان ایشان خاطرنشان کردند: تاکنون 719 نفر از مشمولان تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاه‌های اجرایی استان از رابطه استخدامی رسمی  آزمایشی، پیمانی، قرارداد معین، قرارداد موقت کارگری و شرکتی به رسمی  قطعی تبدیل وضعیت یافته‌اند.

اخبار مرتبط